Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

maandag 10 augustus 2009

Full house!


Lang geleden dat ik nog tijd had om een berichtje te posten!





Ik weet het...
Maar het is superdruk!

Nu is het echt volle bak, alle plaatsjes zijn ingenomen...



Gelukkig konden enkele kleintjes ook terecht bij mijn collega opvangmama's!







Maar ook daar is het nu full house...




Dus hopelijk blijft het nu even rustig en worden er geen 'gedumpte'kleine spinnertjes meer gevonden.
Mijn papflessertjes Iris, Isini en Timo worden grote kittens!

Ze rennen nu de hele kamer door, klimmen in de krabpaal en halen de gekste capriolen uit.
Ze eten helemaal zelf, al vinden ze een flesje 's morgens gewoon nog heel erg lekker...
Genietertjes, dat zijn ze!










Ook de kleine Mirco, Mirthe, Milo en Zino groeien als kool!
Ze zijn nu al flinke katjes aan het worden en wegen bijna 500 grammetjes.

Ze spelen en spinnen dat het een lieve lust is.
Ook zij eten nu al een deeltje alleen, en wat is het grappig als kleine Milo met zijn kopje in het bakje met korrels in slaap valt...
Hij is een kleine lieverd!
Tiny en Tosca zijn schitterende katjes! Zo bang als ze eerst nog waren, zo lief zijn ze nu!
Ze krigen ondertussen ook al hun vaccintje en wachten vol ongeduld om hun koffertje te pakken.
Zara is een specialeke! Ze is gek op kinderen, gaat ze zelf opzoeken en kijkt dan erg geboeid naar hun spel.
Gelukkig vonden we voor haar een leuk gezin, met...jonge kinderen!
Ze zal lekker verwend worden.
Finn en Fee verblijven op dit moment nog bij mij, kleine Fee is momenteel ziek...
Zij is ondertussen gewoon helemaal door mij geadopteerd!








2 dagen terug een spoedtelefoontje ivm kittens!
4 kleintjes gevonden in een veld, mamapoes werd niet meer teruggezien en na 2 dangen kon de melder niets anders dan ze naar het asiel te brengen.
Maar ze hadden geluk, nog net een plekje in de kittenopvang!
Ze zijn wondermooie kleine schatjes...
Maar ze kunnen keihard piepen als ze honger hebben.
En dit is nu het geval...
Dus, rap flesjes vullen...
Ik hou jullie op de hoogte,
Groetjes.
Chantal

3 opmerkingen:

Evy zei

Hihi, heel veel succes met die piepende wezentjes ;)

Het zijn zalige mooie foto's!

Het is me vanmorgen nog maar eens duidelijk geworden hoeveel je over hebt voor al die kleine wezentjes! Je mag fier zijn op je werk, zonder jou waren er al heel veel kleintjes gewoon hopeloos verloren geweest...

Anoniem zei

Beste,

Ook wij zijn echte dierenliefhebbers, ik heb veel bewondering voor de zware job die jij doet,ongelooflijk schitterend!
Ik was onlangs in het blauwe kruis op zoek naar een grijze poes maar vond niet wat ik wilde, daar hoorde ik dat Finn en Fee bij jou wonen maar dat wist ik niet.Zij hadden mij ook verteld dat ze waarschijnlijk al geadopteerd waren. Nu na terugkomst van mijn reis zie ik dat de poezen nog bij jou wonen en dat er eentje ziek is en jij zich volledig ontfermt over haar. Moest het zijn dat je voor het andere poesje geen kandidaten vindt mag je mij eens contacteren, hopelijk lukt het met mijn andere poezen en honden maar ik vind het zo'n schatje! Vele groeten en succes met je poezenleven!

Willeke zei

Ik heb hier je blogs gelezen en ben heel erg onder de indruk van het werk dat je doet.Je bent een beste meid die alleen maar het beste voor heeft met mens en beest het is immers zo hou je niet van beesten hoe kan je dan van de mens houden.Je doet echt heel goed werk.

Groetjes Will