Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zaterdag 20 februari 2010

Morgen wordt een speciale dag voor Merel!



Mereltje,


Morgen verlaat ze de kittenopvang voorgoed!






Het zal best weer wennen zijn.

Maar ik weet dat ze een supermooie toekomst tegemoet gaat...


Gisteren konden de draadjes van haar sterilisatie verwijderd worden.
Al was madam er zelf ook al aan begonnen, de laatste 3 had ze voor ons over gelaten.
Vandaag een dagje vol knuffels, morgen pakken we haar valiesje in.
We vullen het vol warmte, liefde en geluk en ik zal haar blij en tegelijk met een leeg gevoel uitwuiven en vol ongeduld wachten op het eerste berichtje...



Ze verbleef een hele tijd bij ons en maakte de zo moeilijke en woelige periode in huis mee.

Ze heeft haar eigen kleine probleempje maar mits weinig stress stoort dit haar helemaal niet.
Ze is een schat van een poes, af en toe verlegen maar als het rustig is, dan is ze daar meteen.
En dag na dag ging ze meer en meer op ontdekking uit, speeltjes vindt ze gewoon de absolute max!
Vooral balletjes, die zijn haar favoriete speeltjes.
En ook het allernieuwste puzzel speeltje van Zoomart vindt Merel gewoon schitterend!











Ik wens haar een leventje vol geluk en liefde, een warm nestje en heel veel knuffeltjes toe!
Deze kleine meid verdient het, morgen begint haar nieuwe leven...
En al vind ik afscheid nemen altijd een beetje dubbel, ik ben dolblij voor haar!


Ik mijmer nu al over de fotootjes en verhaaltjes die ik erna zal horen...
Deze vind ik altijd super en geven zoveel moed om door te gaan.
Het doet steeds weer plezier en ik kan er hele pagina's mee vullen, met alle leuke nieuwtjes van de opvangertjes!
Gewoon zalig...
Geniet maar even mee van Elle die onlangs een eigen gouden mandje kreeg...
Ze stelt het gewoon schitterend en geniet van eigen slaapplekjes.














En, herken je deze kleine pruts nog?

Sphirthy!

Zo ziet hij er nu uit, een prachtige kater.

Dit is hem ook,
in mei 2009 toen hij net in de opvang kwam.



Een piepkleine muis...











Nieuws van Loesje...

Loesje is deze week op controle geweest bij de dierenarts!
Haar botjes groeien mooi aan elkaar, oef!!
Al wordt ze vast en zeker geen Kim Gevaert, ze gaat een normaal kattenleventje tegemoet.

Volgende maand mag het pinnetje eruit.
Wat zou het prachtig zijn als dit meisje dan ook een eigen thuis zou hebben...
Ze is zo lief en doorstaat de kooirust op een bewonderenswaardige manier.
Ze verdient zo erg een mooie kans in haar leventje!

Ons Kwekkie...

Geen makkelijke kat maar ze hoort er gewoon bij.
Alleen is ze nu precies ziekjes.
Sinds gisteren eet ze niet en ze slaapt nog meer dan anders.
Ik maak me zorgen nu ik ontdek dat ze koortsig is.
Dus maandag wordt dit een bezoekje bij de dierenarts!
En duimen dat het om niks ergs gaat...



Tamino...
Mijn eerste echte wondertje, ondertussen is hij al 5 jaar en de mascotte van de kittenopvang.
Hij is en blijft een heel speciale kater.
Hoe vaak heeft hij niet op de rand van het leven gebalanceerd, hoeveel nachten heb ik niet met hem in mijn armen rondgelopen, vrezend dat ik hem kwijt zou raken.
En toch, hij haalde het en werd mijn eigen wonderkatteke.
Het levende bewijs dat wondertjes bestaan, al mocht het voor mij wat vaker gebeuren, een wonder...

Liefs,
Chantal

1 opmerking:

Unknown zei

Amai Felie is een prachtige kater geworden é zeg!!! Zo blinken dat die doet!!!