Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

woensdag 28 mei 2008

Nog kittens!

Drukke dagen in kittenland!

Kleine Angel, wat een prachtig katertje! Zo lief...

Even een korte update van ons kittenverhaal.
Onze 4 schatjes, Spoetnik, Ziggy, Vespa en Puma zijn ongelooflijk!
Ze spelen en ravotten en vallen daarna uitgeput en spinnend tegen elkaar (of ons) in slaap.
Tv hebben we niet meer nodig, de kittens bezorgen ons uren kijkplezier met hun capriolen en olige sprongetjes en hun proberen om t klimmen, met vallen en opstaan!
Hoewel ze nu al een beetje zelf beginnen eten blijven flesjes nog steeds favoriet en kunnen ze niet snel genoeg langs mijn benen omhoog klimmen om toch maar de eerste te zijn.

Angel, ons kleine pietje is een prachtig katje!
Hij kijkt erg pienter en is gewoon zooo lief!
Dit liefje begint zijn pootjes te ontdekken maar lekker slapen in de bedding van mijn armen is de max!
Wat kan deze genieten...
Op zijn eigen wijze manier bekijkt hij de wereld rondom zich en neemt alles rustig in zich op!
Ne schatje!

Sinds zaterdag is de familie nog wat uitgebreid!
Zaterdagavond telefoon gehad vanuit het asiel, een doos met 3 kleine wolletjes werd afgezet!
Een rood katertje en 2 piepkleine muisjes met dichtgekleefde (etterige) oogjes, of ik het zag zitten om ook deze een kans te geven...
Mijn hart breekt bij deze telefoons...
Gelukkig kon de chauffeur van dienst ze naar me thuis brengen en gelukkig kon ik ze er nog net bij hebben!
Ik mag er niet aan denken wat mogelijks hun lot zou zijn geweest als alle opvanggezinnen vol zaten...
Zo klein, zo onschuldig, zo bang en koud...
Maar dichtgekleefde oogjes, misschien niezen, dit betekent alle voorzorgen om infectie naar de anderen te voorkomen.
Dus een hoop extra zorg en werk en dan duimen dat het lukt!

Nu zijn we 3 dagen verder en ik heb er alle vertrouwen in!
Het kleine rode katertje is helemaal tot rust gekomen!
Hij stelt het nu schitterend!
Flesjes vindt hij niet lekker maar kittenvoer lukt nog maar net, misschien moet ik hem wat AD van Hills bijvoeren, dus straks even naar de dierenarts om inkopen te doen!

De 2 mini muizekens, die zien er ook stukken beter uit en zijn nu gewoon aan het bloeien en groeien!
Het luide, hartverscheurende en angstige piepen is voorbij, nu vooral spinnen en knorrende geluidjes!
Het kleinste, een meisje heet nu Satine, ze is een mini schildpadpoesje van 134 grammetjes maar ze drinkt als de beste.
Haar broertje heeft pikzwart maar zijdezachte haartjes en noemt nu Simba, hij weegt ondertussen 219 gram.
Zijn oogjes zijn nog niet super maar ze zijn niet meer dichtgekleefd en eteerig zijn ze ook niet meer.
Oogzalfje nog even volhouden en dan zijn ze er hopelijk helemaal vanaf.

Op fotootjes van de allerkleinsten moeten jullie nog even wachten maar vertrouw me mar als ik vertel dat ze prachtig zijn...

Poezeknuffels!

3 opmerkingen:

Sophie zei

hallo,

ik ben al een paar keer op je blog geweest en ik sta nog altijd met mijn mond vol tanden als ik zie wel beulen er zulke lieve beestjes zomaar dumpen. Mijn hart breekt daar echt van. Jammer genoeg heb ik de tijd niet om ook voor zulke achtergelaten katjes te zorgen anders zou ik dit ook doen met heel veel plezier!! Heb je eventueel nog kleintjes over waar er nog geen optie op staat? Ik zou nl graag nog een 2de katje hebben, liefst een meisje!!

Groetjes Sophie

Tamino zei

Dag Sophie,

Het zijn echt allemaal zo'n liefjes!
Ik doe dit ook met hart en ziel en gewoon omdat ook deze kleintjes een kans verdienen!!
Mijn allerkleinste Satine zoekt nog een goede thuis!
Ze is ongelooflijk schattig, een echt schildpadpoesje.
Ik vind trouwens dat ze met de dag mooier wordt!
helaas op de blog nog geen mooie foto's maar ik maak er dit weekend werk van!
Als je interesse hebt, stuur me dan gerust een amiltje of een belletje
Groetjes,
chantal.dhondt@fulladsl.be

ellen zei

hallo

wij kijken enorm uit nr de komst van ziggy hopelijk reageert hij goed op zijn vaccins en gaat het goed met zijn oogje ik bewonder echt wat je voor die arme hummeltjes doet!!

knuf en tot heel binnenkort

ellen