Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zondag 5 oktober 2008

Van zorgen en kleintjes en werelddierendag


Een koude winderige en druilerige zondag...
Ik voel me nog steeds niet zo lekker (heb last van vreselijke hoestbuien) maar de katten genieten van het feit dat ik lekker binnen blijf!



Gisteren werelddierendag!
Naar oude gewoonte, een extraatje, een speciaal blikje voer en heel veel knuffels!
Normaal is er ook nieuw speelgoed, maar ik moet zeggen dat ik nog niet bekomen ben van kleine Artemis en dus geen zin had op kadootjestocht te gaan.
Kreeg gisteren trouwens een mailtje voor hem, een adoptieadresje in Amsterdam...
Ik heb nog de moed niet gehad te antwoorden, wat doet dit pijn!

Ook Mikadoo verkeert volgens mij nog echt in de gevarenzone en Luna en Noisette moeten nog aansterken.
Geen echte reden tot feest dus...
Hoewel, Noisette weegt terug 500 gram!


En Luna ook al bijna (470 gram gisteren)!

Luna is ongelooflijk! Ze wil steeds gepakt zijn, komt op me afgespurt als ik een katje roep en probeert de afstand tussen salontafel en zetel te overbruggen, soms met en soms zonder geluk...

En Noisette, das echt een wijs katje, ze kijkt me indringend en verstandig aan.
Spelen lijkt nog steeds geen interesse op te wekken maar ze weet wat ze wil en waar ze heen gaat!
Steeds heeft ze een duidelijk doel, naar de zetel op het muisenkussen of naar boven op Ludo's rug of zelfs onder de dekens dicht tegen hem aan.
Zo'n katje had ik nog niet, ze is een mysterie en soms vraag ik me af wat ze me wil leren...
Maar nu word ik filosofisch en dat was niet de bedoeling!

Coby en Zorrito worden flinke en heel prachtige katjes! Gewoon beeldig zijn ze!
Coby heeft opnieuw wat slappere stoelgang maar gelukkig heeft hij er totaal geen last van.


Dit zijn echte speelvogels!!
Altijd in de weer, met een balletje, een muisje,... en dan, lekker tegen de anderen aan een dutje doen.


Wat kan een kattenleventje toch zalig zijn...
Mikadoo heeft sinds gisteren een eigen slaap-waakritme ontwikkeld. Hij lijkt nu echt het kleine kitten wat beschreven wordt in alle blaadjes want wekt me precies om de 2 uur!


Ik kan er bijna mijn klok op gelijk zetten.
Hij piept kei-luid en hartverscheurend!
Steeds heeft hij diarree maar gelukkig drinkt hij ook elke keer een beetje (2 tot 7 ml melk per voeding).
Grappig maar vannacht had ik graag 1 keertje 3 uur tussen gehad...

Gelukkig vandaag in de zetel wat slaap ingehaald maar weet nog niet hoe het morgen moet!
Maar dat zien we morgen wel.

Voor jullie een fijne werelddierendag (al ben ik dan een dagje te laat)!
Geniet van jullie kleine lieve spinnertjes!!
Verwen ze en bezorg ze een leuke, speciale dierendag!
En speciaal voor alle kleintjes die hier ooit vertrokken, een warme, dikke knuffel van jullie pleegmama en vele groetjes voor jullie 'personeel'...
Veel liefs!
Maar nu roept de plicht!
Mikadoo is wakker en wil een flesje!