Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zondag 6 september 2009

Voor mijn allerkleinsten!



Afscheid van mijn zonnebloempjes!
Zo klein, zo kwetsbaar, zo mooi...



Mini-poesjes, zo kwetsbaar maar elk kleintje verdient levenskansen!
En dus komen de 4 piepkleine verlaten hummeltjes begin augustus bij ons in opvang.


Binnen gebracht in het asiel op donderdag, mama was sinds maandagmiddag verdwenen.
Amper 10 dagjes oud, amper 150 grammetjes zwaar maar vol levenslust en keihard piepend!



De eerste dagen zien er veelbelovend uit!

De mini hummeltjes drinken, slapen en spinnen zelfs al.
Ze komen lekker bij en onze hoop op grote sterke katjes stijgt.
Het zijn echte schatjes!
Met een gerust gevoel vertrekken we richting Frankrijk voor 10 dagjes vakantie.

Deze kleintjes worden door mijn lieve collega met heel veel zorg overgenomen.
Wij gaan even ontspannen en proberen om het verdriet om Fee een plekje te geven...






Maar terwijl wij in de Provence genieten van de typische mix van zon, natuur en cultuur, heeft mijn collega grote zorgen!

De diarree van de kleintjes gaat niet over, hun krachten nemen af.
Terwijl zij vecht, dag en nacht voor deze kleine zonnetjes, genieten wij van het uitzicht en vakantie.






Kleine zonnetjes, kleine bloempjes...
Het heeft niet mogen zijn, jullie hebben zo hard gevochten!


Maar jullie waren te klein om hiertegen op te kunnen!
Jullie verlaten ons, als bloesems in de knop,
op weg naar een andere wereld ...
Alleen kleine Kosmo blijft vechten!


Ik kan mijn tranen eindelijk kwijt als ik in Grignan een kat knuffel.
Waarom, waarom...

Hopen dat dit kleine bloesempje een mooie
bloem mag worden!


Ondertussen is het 6 september.
Kleine Kosmo eet sinds vrijdag alleen!
Hij spint, piept en begint nu ook te spelen!
Hij heeft levenslust voor 4...
Hij geniet van het leven, hij geniet van elke seconde liefde!
En ik, ik durf erin geloven...
Mijn zonnetje wordt een mooie bloem!

Ik weet zeker dat hij zijn leven aan Henny te danken heeft!
Dank je wel lieve Henny,
voor je inzet, je liefde en je doorzetting!
Kleine Kosmo zendt je een knipoog...



Regenboog boven Gallargues-le-Monteux, zeldzaam hier in deze tijd van het jaar.
Opgedragen aan onze kleine bloempjes in de knop, aan de minipoesjes bij Evy, aan Fee, aan Jip en Minne en aan alle spinnertjes...
Liefs,
Chantal

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi, je kent me niet maar ik volg je blog al een paar weken. Ik heb heel veel respect en bewondering voor wat je allemaal doet. Vreselijk om te lezen dat het dan toch allemaal niet gaat zoals het zou moeten........

Groetjes Maya

Stephanie zei

Geachte Mevrouw Chantal

Mijn vriend en ik vroegen ons af of u Kosmo nog bij u is of is het katje al geadopteerd?
Daarnaast vroegen wij ons ook af hoe zo'n adoptie precies in elkaar zit...

Met vriendelijke groeten

Stephanie

Tamino zei

Dag Stephanie,

Kosmo verblijft idd nog bij ons, hij groeit lekker en geniet van elke seconde aandacht.
Hij is schitterend.
Voor alle info omtrent adopties is het misschien handiger om mij te bellen (0475/89 27 80, liefst na 17 uur) of te mailen (chantal.dhondt@fulladsl.be)

Groetjes,
Chantal