Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

dinsdag 22 april 2008

Klein en dapper!


Net mijn kleintjes nog flesje gegeven en hen vol spanning gewogen...
En ja, ik ben blij!
Ze doen het schitterend op dit moment!
Ze zijn elk ongeveer 20 grammetjes bij, dit betekent nu ongever 160 tot 180 gram babykat!

Ik vond het fantastisch om vanmorgen op te merken dat eentje al spint, wat normaal pas later moet.
Mijn klein witteke..
Eerst dacht is nog, dit is louter toeval maar nu weet ik het zeker, hij blijft dit doen!

Is het zwaar, is het druk, is het moeilijk??
Op dit ogenblik ga ik er gewoon voor en lukt het best!
Het is momenteel vooral kwestie van goed plannen en afspreken en gelukkig ziet mijn man deze pietjes net zo graag!
Hij kwam er deze middag speciaal voor naar huis in zijn korte lunchpauze!
Zonder hem zou dit een stuk moeilijker zijn.

Vannacht om 3 uur opgestaan voor hun flesje,raar, maar de routine is al terug.
Wekker zetten op zo'n 3 uur na hun voeding, slaapdronken opstaan, naar beneden donderen, flesje babymelk vullen en opwarmen, ondertussen zelf iets drinken, dan kersenpitje warmen.
Eens dit klaar, terug naar boven, kleintjes elk hun flesje geven, laten opboeren en doen plassen, kersenpittekes vervangen zodat ze lekker warm liggen...
Handjes wassen, knuffel voor de groten, even nog bekijken hoe de mini's zich installeren tegen elkaar en prompt in slaap dutten en dan... lichtje uit.
Op naar de volgende wek/flestijd...

Vele groetjes aan de mensen die al reageerden op deze blog,

Merci om deze mini's te helpen redden!
En iedereen die een levend wezentje, van welke soort ook helpt, verdient volgens mij een pluim!

Rik,
Kom gauw eens langs, ze zijn zo schattig.
En Bambino/Bambam is het bewijs dat ook deze kleintjes recht op leven hebben!

Liente,
ik weet jou te vinden als we er eens tussenuit willen!
Maar je hoeft zolang niet te wachten hoor!
Als je zin hebt in helpen met de flessekittens, kom zeker af!!
Ik zou het super vinden!



Nog even wat info in kader van adoptie aanvragen:
aanvraag tot eventuele adoptie, enkel voor serieuze kandidaten en meerderjarigen.
Afspraken en opties zijn enkel mogelijk na mail en/of telefonisch contact
Je vindt mijn gegevens via de kittenpagina op de website van het asiel te Oostende
http://www.hetblauwekruiskust.be/

Geen opmerkingen: