Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

donderdag 4 december 2008

Alle aandacht voor mijn groten!

Vandaag geen kleine katjes meer...
Dus heeeeel veel tijd voor de grotere spinners!
En, dat is ook best leuk!




Sinds vorige week is het stil hier in huis, na mijn kleinste muizeke,
nu even geen kittens meer!
Raar en onverwacht want had me al voorbereid om dit jaar ook met kerst nog een kleintje in huis te hebben.
Helaas, het lot had het anders met ons voor...
Maar mijn grote spinners genieten dubbel!
En spinnen nog harder dan anders!
Nu plots weer meer aandacht,
veel meer ruuimte en tijd voor aaitjes
en knuffels en plots
is dat felbegeerde maar altijd bezette plekje
op schoot ook weer vrij...

Ondertussen ook heel wat deugddoende telefoontjes om te vertellen hoe vlotjes mijn (onze) kleine liefjes zich aanpassen.
Doet deugd te horen dat het goed gaat!
Gisteren telefoon van Noisette, niet te geloven !
Ze weegt nu al 1700 gram en is super speels! En weet nog steeds zo goed wat ze wil.
Als ik terug denk aan hoe ze hier bij ons kwam, nat, koud en verkleumd, amper 210 grammetjes zwaar...












Tof, ze komt dit weekend logeren!



Ik kijk er echt naar uit om haar terug te zien!
Mijn kleine pientere meid!


De groten genieten van de rust en van alle extra speeltijd!

Voor hen is dit 'De' tijd van het jaar!









December is traditioneel ook een tijd waarin ik wat meer thuis ben, dus das ook weer extra aandacht en streeltjes.









Hoewel ook wat zorgen!
Whoopie is minder goed, hij is algemeen futloos, eet duidelijk minder maar drinkt meer en slaapt bijna de hele tijd.
Op relatief korte periode is hij echt een passieve kater geworden.
Vorig jaar kende hij ook zo'n tijd en
bleek het om een 'relatief' banale infectie te gaan.









Morgen gaan we bloed prikken bij onze dierenarts en dan hopen dat de diagnose meevalt!
Mag er niet aan denken dat op een dag het ook met de groten fout kan gaan!
Geniet nu van Misty en Fluzemuus die zusterlijk naast mij zitten terwijl ik dit typ.
T'zijn ook echt bijna zusjes, Fluzemuus is amper 4 weekjes ouder.


Mooi, hoe ze elkaar hier zitten te likken.

Af en toe loopt een kattenkopje voor mijn beeldscherm
maar ze zijn zo lief...
Zij genieten, en ik ook...
Liefs,
Chantal

1 opmerking:

ellen zei

heylaba
eerst gsm kapot waardoor ik je telefoonnr ben kwijtgeraakt nu onze computer boven ook stuk dus email adres ook kwijt dan maar via deze weg!!alles gaat super met ziggy t is echt een zotte kat hij loopt hier graag rond met een grote roze plumau in zijn bek en met stok en al er nog aan!!echt grappig hij is lief maar kan soms ook wat vals uit de hoek komen maar dat zal zijn karakterke zijn!!!
grtjs kun je nog es je emaildres doorsturen??heb nog paar leuke fotokes

kusjes ellen en ziggy