Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zondag 26 april 2009

Van knuffels en katten!

Een zalig rustig weekend, alleen wij en de katten ...


En genieten van mijn kattenfamilie!!
Vorige maandag ben ik bij de collega in Oostende langs geweest die Farinelli eerst opving.
Het deed goed elkaar toe ontmoeten en kattenbabbels uit te wisselen.
Wat een vreselijke verhalen, wat een ongelooflijk verschrikkelijke dingen!
Een verhaal bleef me bij...
Een kind van ongeveer 10 jaar had in een opwelling een katje gekocht, in een dierenwinkel in stad Oostende.
Thuis gekomen zag moeder dit helemaal niet zitten en stuurde haar kind terug, "je komt pas terug binnen zonder kat!"
De winkel wou de kat niet meer terug nemen en het kind dwaalde wenend door de straten, met zijn ros katertje in de armen.
Bellend van deur aan deur: "of iemand een katje wou..."
Tot hij mijn collega tegenkwam die het katje van hem overnam!
Het schattige diertje verblijft nu nog steeds bij haar maar is op zoek naar een eigen leuke thuis...
Gelukkig niet alleen trieste verhalen!
Farinelli stelt het super!
Hij is ongelooflijk lief en een echte schat!
Alleen met kleine Whoopie is het nog heel vaak onrustig en moeilijk en vliegt het haar vaak nog in het rond.
Hopelijk wordt het beter nu de kleine spruit ook gecastreerd is.

Ondertussen verwacht ik vanaf nu elke dag de eerste noodtelefoon over kittens en elke avond ben ik blij dat nog even uitgesteld wordt!
Ik mijmer bij het opruimen van de kitten kast en het op orde brengen van de kittenspulletjes over de voorbije jaren.
En ik besef, kittenopvang betekent voor deze piepkleine dieren een wereld van verschil.








Zalig om resultaat te zien maar ik besef bij het ordenen van spulletjes en het noteren wat ik nog moet kopen, hoeveel een kitten kost.
Ik vermoed dat Zwerfkat in nood gelijk heeft als ze stellen dat een kitten van bij aanvang opvang tot aan adoptie gemiddeld 200 euro kost!

Maar als een leventje hierdoor gered wordt en een kitten kan uitgroeien tot een prachtige kat met een eigen fijne thuis, dan heb ik dat er graag voor over.

Toch een oproep aan dierenvrienden die willen helpen!




Ik zou heel gelukkig zijn met melkpoeder (voeding) van Royal Canin voor het maken van flesvoeding voor de kittens, Enterol (medicatie voor darmproblemen),voedingskorreltjes voor jonge kittens van Royal Canin (Babycat), blikjes kittenvoer van Hill's of van Whiskas.
Ook met kleine kattenmandjes, speeldekens (zoals gebruikt worden in de babybox), zachte fleece-dekentjes en speelgoed voor kittens kun je mij en de kittens heel blij maken.

Alvast merci uit naam van de allerkleinsten!



Kattenknuffels,
Chantal

1 opmerking:

Avalon Cat Cartoons zei

Zo droevig die verhalen van de regenboogbrug katjes van hier beneden. Ik vind het zo erg dat er zoveel lieve katjes zijn die nauwelijks van hun leven hebben kunnen genieten. Proficiat voor jullie inzet om het leven van katten mooier te maken.