Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zaterdag 27 februari 2010

Aaron en Abel

Een natte winterzondag,
buiten raast de wind, het is guur en koud en nat...

Gelukkig zitten we lekker binnen, ik draai de verwarming nog een graadje hoger en knuffel mijn spinnertjes.

Een zondag zoals zovele andere, zo lijkt het toch...
Een rustig en vredig dagje thuis.
Genietend van katten en koffie.

Tot de telefoon gaat...

Of ik plaats heb voor 2 katertjes?

Heel erg dringend!

En zo komen Aaron en Abel de kittenopvang binnen gewandeld.

Drijfnat en koud. Maar zelfs dan al spinnend en kopjes gevend. Ze zijn amper 7 maandjes oud, kleuters nog!
Wat is met deze lieverds gebeurd?
Waar komen ze vandaan?
Ik aai ze en luister naar hun verhaal
Een gure regenmorgen, ijskoud en kleddernat.
Een grote kartonnen doos staat wiebelend en nat voor de deur.
Een grote doos is het, dichtgekleefd met bruin dik plakband.
Onderaan loopt er een stroompje water af, het regent pijpesteeltjes.
De hond die ruikt er even aan en nog eens.
Dan loopt hij snel weer binnen, het is te nat, te koud.
De doos blijft mijn aandacht trekken, die stond hier gister niet, hij beweegt zo raar, wat gooien mensen toch allemaal weg...
Deze dingen flitsen door mijn hoofd terwijl ik zonder verder nadenken op de natte doos afloop.
Zachtjes raak ik hem aan, hij beweegt nog meer.
Ik trek een stukje van het plakband terug en schrik als 4 oogjes me aankijken, ...katjes!!!
Het is een zware grote doos en de onderkant is helemaal nat en vies geworden.
Die staat hier misschien al de hele nacht.
Voorzichtig sjouw ik de doos naar mijn huisje.
Het kost me heel veel moeite want de onderkant begeeft het bijan.
Ik zie een ros met wit pootje uitsteken als ik de doos mijn drempel over trek.

Mijn hart klopt in mijn keel als ik de doos verder open scheur, veel moeite kost dit me niet meer.
2 prachtige rosse katten komen te voorschijn.
Drijfnatte haartjes, natte vragende snoetjes en een warme blik.
Ik aai ze en vraag me af wat mensen bezielt om deze diertjes zo harteloos te dumpen.
Ze lijken alleen maar blij te zijn en draaien spinnend rond mijn benen.
Verdoofd door zoveel vragen sta ik op en haal eten.
Ze lijken uitgehongerd, vliegen op het eten af en ik, ik huil om ze...
Ik weet dat ik ze hier niet kan houden, ik kan ze er echt niet bijhebben, ze zijn zo jong nog en verdienen een kans!
Wat later liggen 2 natte hoopjes kat tegen elkaar opgekruld te slapen voor de open haard.
Ik zucht en hoop dat deze schatten straks een mooie toekomst hebben, een fijn huis, een echte thuis!
Ondertussen is ook ons Loesje een stuk dichter bij genezing!
Haar pootje groeit verder aan elkaar en wordt steeds steviger.
En Loesje is een voorbeeldig meisje al raakt ze de gedwongen kooi-rust nu wel stilaan beu...
Spelen met Mister, een welkome afwisseling!
Straks een eigen thuis?
Het wordt stilaan lente,al zou je het niet zeggen als je buiten kijkt!
Maar toch, de dagen worden langer en dan weten we...
Love is in the air!
Straks worden poezen krols en worden weer heel wat ongewenste babykatjes gedumpt!
Dus aub, laat uw poes en kater NU steriliseren en castreren!
U helpt om heel veel kittenleed te voorkomen.
P.s. Kiki en Zazou zijn beiden steriel, hier geen ongewenste nestjes!

Geen opmerkingen: