Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zondag 3 januari 2010

Rafke


Even in de spotlights,
op zoek naar een warme thuis...
Ik stel jullie voor aan Rafke!
Zijn verhaal, zijn verleden...
Hallo lieve vrienden,
Ik ben Rafke, een pikzwart (met een leuk wit plekje) katertje...
Een hele tijd geleden kwam ik met zusje en broer in het asiel aan.
We werden plots van mama gescheiden, in een doos gestopt en weggebracht.
Het was heel erg raar en ik was een beetje overdonderd door alles.
Gelukkig had ik zus en broer om mee te knufffelen, om tegen aan in slaap te vallen en om mee te spelen.
Maar plots was mijn broer weg, verdwenen...
En een paar dagjes later was ook zuslief weg.
Ik weet nog steeds niet wat met hen gebeurde maar het was echt eng hoor!
Dan wer ik in een ruimte gezet met wel 10 andere speelkameraadjes, dat was keihard wennen maar best wel leuk na een tijdje.
Af en toe kwamen mensen kijken en ik kreeg het door!
Mensen zijn super! Als je met ze meemag, dan is je broodje gebakken!
Alleen, niemand keek naar mij.
Nooit werd ik aangehaald, nooit werd ik opgepakt en uitgekozen...
Ik groeide en probeerde mijn best te doen, rond mij kwamen en gingen mijn vriendjes.
Ik bleef altijd achter. Nochtans, ik ben echt lief!
Toen dacht ik, het hoeft niet meer voor mij!
Ik blijf eeuwig in het asiel, niemand wil mij...
Maar plots werd ik ziek, allee, dat is wat de dokter zei, ik zou een kaal plekje hebben op mijn neus (niks van gemerkt hoor!) en dat zou besmettelijk zijn voor andere poezen.
Dus nu moest ik helemaal alleen in een klein kooitje zitten...
Ik vond het niet meer tof!
Stopte met eten en spinnen en kroelen, het leven hoefde even niet meer voor mij...
Tot die dag!
Toen mocht ik plots mee, mensen kwamen me halen, gedaan was de tijd in het kleine kooitje.
Nu mag ik lekker languit in de zetel, op schoot, gewoon genieten!
Dit is zalig jongens!
Hier geniet ik zoooo van!
Ze zeggen dat dit tijdelijk is, tot ik een eigen plekje heb, waar het dan elke dag zo fijn kan zijn...
Bestaat die plek voor mij?
Waar dan?
Bij wie?
a.u.b.
Mensen, laat me niet in de steek!
Ik ben 7 maandjes oud, een kleuterkatje en ik wil leven, ik wil genieten en spelen en spinnen en knuffelen en eten en kroelen en kat zijn!
Mag het bij jou??
Mijn valiesje staat klaar hoor!
Of ben ik nu te groot voor jou......
Ik wacht vol ongeduld want ik wil zo heel erg graag eigen mensjes en een eigen mandje!
Lols,
Rafke!
Lieve mooie Rafke,
Ik wens je een mooie thuis toe!
Met je 7 maandjes ben je nog zo jong, een kleuterkatje nog.
Heel speels en grappig en tegelijk al flink en zo schattig!
Ik duim voor jou, mijn lieve schat!
Ik wens je een mooie thuis!
Chantal

Geen opmerkingen: