Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zaterdag 15 mei 2010

drukke dagen in de kittenopvang!


Dagen worden nachten, worden dagen...

Amai, het kittenseizoen is met volle kracht van start gegaan dit jaar!
Waar ik deze tijd vorig jaar nog maar 4 kittens in opvang had, hebben we dit jaar ondertussen al 35 katjes (mama's en kittens) in de opvang!

Het eerste jaar dat we ook zoveel meldingen van mama-poezen met kittens krijgen.
Maar ook het eerste jaar dat zoveel van onze kittens zo piepjong zijn als ze in opvang komen.
Ik geniet van het kijken naar het mooie samenspel tussen mama en kids...
Dit is echt iets wonderlijks!











Loonah is een supermama geworden!
Ze ontfermt zich vol zorg over Luca en Lisa maar ook voor Diesel en kleine Lucky sprint ze in de bres.






Ze groeien als kool, onze kleintjes! Luca en Lisa zijn dit weekend al een maandje oud.
En onze kleine Lucky probeert zijn eerste stapjes te zetten.

Dinsdag grote zorgen om Cléo!
Ze deed niks dan braken en had ademnood.
Ook haar pupillen waren niet ok.
Kortom, het werd een spoedbezoekje bij de dierenarts.
Gelukkig gaat het vandaag stukken beter, ze krijgt nu enkel vloeibare voeding en de nodige medicatie.
Laat ons duimen dat het goed afloopt want ze is nog niet uit de gevarenzone.
En sinds woensdag verblijven Duveltje en haar 4 baby's ook bij ons.
Ik heb ze nog niet allemaal op foto...
De kleine stevige zwartwitte liefjes en mamapoes moeten nog wat wennen aan hun nieuwe omgeving.
Zcih verstoppen achter de zetel is nu nog het leukste wat er is...
Maar ze zijn grapig en schattig en heel speels.
Geboren op 15 maart zijn zij nu meteen de oudsten in opvang.
Swiebertje, Pjotr, Indy en Pino...





En onze minigirls?
Ze liggen gezellig naast me in hun transportertje te slapen...
Buikjes vol, lekker geplast en geboerd?
Dan is het slaapjes tijd...

Vorig weekend beleefden ze hun eerste avontuur!
Mee met de auto, mee op hotel en mee op familiebezoekje in Limburg...
Ze hebben het heel goed gesteld en ik heb genoten...



Ik kan nog uren doorgaan!
Ook bij mijn collega-opvangmama's begint het stilaan druk te worden.
Ook daar vooral moederpoezen met baby's!
En ook daar wondermooie verhalen...
Ik heb nog zoveel verhalen, zoveel nieuwtjes.
Maar ik bewaar ze even voor later...
Slaap lekker!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat ben ik blij! Dat mijn Superschatjes al bijna allemaal een thuisje hebben gevonden en dit allemaal dankzij je goede zorgen! Onvoorstelbaar bedankt, Chantal! Dit zal ik echt nooit vergeten! Dikke knuffeltjes nog voor Duveltje en haar kittens. Hoop dat het allemaal goed verloopt. Bedankt voor alles!