Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

woensdag 18 juni 2008

Bange tijden...

Een korte update in afwachtende maar heel erg drukke tijden!!

Zijn ze niet super, 4 kleine spinnende hummeltjes?

Hoe oneerlijk zou het zijn als hun leventje en hun toekomst van hen afgenomen zou worden...

We zijn dag 4 na de dood van Angeltje.

De 6 kleintjes doen het gelukkig nog steeds goed!

Ik durf weer even te ademen en begin te geloven dat het goed kan komen...
Hopelijk blijft het zo!

Ons nestje van 4, ze zijn schitterend!
Ze eten en spelen de hele dag door.

In de logeerkamer waar ze verblijven staat een 'zetelbed of een clic-clac, niets heerlijker dan onderin de ruimte waar je zaken als lakens, dekens, hoofdkussens en zo kunt opbergen, te gaan liggen.

Gelukkig ken ik dit plekje ondertussen want ook de groten vinden het een lekker rustplekje.

Dus is het ingericht voor katten, met een zacht dekentje en een warm kattenkussentje.
De krabpaal is een feest!
klimmen, springen, genieten...

Maar het leukste is als wij s'avonds even tijd hebben om er gezellig bij te gaan zitten!

Dat is pas echt genieten!

Voor hen en voor ons!
Jammer dat een dag maar 24 uurtjes telt...

Genieten jullie mee van superkatjes...
Spoetnik, Ziggy, Vespa en Puma!





De kleintjes doen het ook goed!

Sheba heeft gebonden stoelgang, speelt en haalt degekste capriolen uit in zijn bench!

Ik heb de indruk dat hij zijn beperkingen in de bench haat maar durf voorlopig niet verder gaan.

S' avonds mag hij wel bij ons in de keuken, als de groten lekker liggen te slpen in de living.

Erna grondig verluchten en rondlopen mag voorlopig nog niet.

Maar bij Ludo op schoot is gewoonweg al zalig.

Piepklein simba eet al een beetje alleen.

Vooral AD, hoewel vanmorgen ook weer wat babykorreltjes van royal Canin.

Hij is zo speciaal, de kleinste muis!

Spelen zit er voor hem nog niet echt in.

Af en toe heel even gekke sprongen maken of gewoon zijn kamertje doorrennen maar slapen en rusten zijn toch nog de hoofdactiviteit.

Vanavond weer wat slappere stoelgang en ik weer schrikken!

Nu ligt hij, als vanouds in mijn hals te slapen, zonder spinnen vvandaag!

Hopelijk blijft hij ok!!

Ik zou het nu niet meer aankunnen hem toch nog te verliezen.

Figaro,

Mijn speciale kat! Mijn leucose kat?? Mijn opgegeven kat??

Dit was zo, 5 jaar geleden!

Ondertussen is hij super!

Vanmorgen plots aan het braken dus ik in volle paniek!

De hele dag apart gezet (wat hij verafschuwde), extra lichtverteerbaar krachtvoer, ors-oplossing en bang afwachten.

Gelukkig niet meer gebraakt en vaste stoelgang.

Wat was hij blij toen hij weer bij de anderen mocht!

Zijn eten vanavond smaakte hem duidelijk...

Oef!!!

Normaal mag ik over enkele dagjes gerust zijn, dus ik begin langzaam af te tellen ...

1 opmerking:

linda zei

ik duim voor je meid , knufs aan de spinnerkes