Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zaterdag 14 juni 2008

Het noodlot slaat toe...

Kleine, mooie, lieve, levenslustige angel...

nu ben je echt een engeltje...


Ik weet vanavond eigenlijk niet wat te schrijven...

5 jaar kittenopvang lijkt nu een fiasco !
Vanmorgen bij de dierenarts en het slechtste nieuws gehad wat je je kunt voorstellen!
Hoogstwaarschijnlijk, quasi zeker, heb ik thuis parvo virus!!!
Parvo is het virus wat kattenziekte veroorzaakt en wat bijna steeds dodelijk is...
Zeker voor kittens en super gevaarlijk voor nog niet gevaccineerde kittens!
Dit geeft meteen duidelijkheid over het plotse overlijden van satineke.
Waarschijnlijk sloeg het virus bij haar haar op haar hartje en veroorzaakte op die manier haar dood.
Helaas...


Zij is niet meer alleen...

Gisteravond vond ik Angel maar slapjes en bleke slijmvliezen hebben.
hij at ook duidelijk minder en speelde niet meer.
Apart gezet en wat krachtvoer gegeven.
Eventjes gebraakt in de kattenbak maar verder rustig.
Wondjes ook zo goed als helemaal genezen.
Wel diarree maar hij is niet de enige, ook Simba heeft diarree en bij Sheba is het nu pas aan het beteren.
Vanmorgen een heel stil en koud kittentje, weinig eetlust en slapjes.
Bij de dierenarts valt al snel het vreselijke verdict als Simba heel veel waterige, vieze diarree heeft...
De hoop slinkt weg, ik ben nu alleen nog bang...

Parvo is zo besmettelijk en zo fataal voor kleintjes!
Ieder kitten krijgt noodvaccin, elk groepje wordt apart gezet, nestje van spoetnik, puma, ziggy en vespa in de logeerkamer.
Sheba in de groe bench na ontsmetten.
Angel in een transporter in de bureau en ook Simba in een transporter in de bureau maar aan de andere kant.
De groten hebben de rest van het huis...
Nu alleen nog duimen, kaarsjes branden en symptomatische zorg wat betekent, warm houden, baxter, ors, enterol, handen ontsmetten en andere kleren per groepje en rust!


Helaas,


Angel is al te ver heen..

Ondanks alle warmte, liefde en het infuusje gaat hij Satine tegemoet om 17.15 uur deze namiddag...

Erg rustig in mijn armen glijdt hij weg...
En laat mij vertwijfeld achter.


Angel, ik voel me schuldig, ik liet jou spelen met de anderen, ik gaf jou leven maar nam het ook weer van je af...


Je had een thuis!!!
Je had jouw eigen gouden mandje net gevonden!
En wat zou je zalig verwend geweest zijn...

Waarom dit stomme virus?

En wat ging het snel!!


Nu blijf ik bang!

Simba is ook doodziek!
Hij is 25 gram afgevallen sind deze morgen!!
Dit is gigantisch veel voor zo'n kleintje!
Nu ligt hij tegen me aan, in een handdoekje, spinnend en soms even piepend, met alerte oogjes maar zo'n vreselijk ruikende diarree.

En ik weet niet hoe het er morgen uit zal zien!
Ik hoop, duim, bibber en geloof in een wonder...

Even ter info!
Parvo of kattenziekte is het ergste virus binnen de kattenwereld.
Gelukkig is er ook een waredicht vaccin!
Een gevaccineerd katje loopt geen gevaar bij contact met zieke dieren (virus kun je ook via je kledij, schoenen ea overdragen!)!!!
Laat uw kat dus zeker vaccineren!!!
Je helpt er hem mee en zorgt er, samen met alle mensen die hun kat vacciuneren voor dat kittens zoals Satine en Angel meer levenskansen hebben en Simba geen strijd tegen virussen hoeft te leveren...
Dus aub, neem contact op met je dierenarts als je katje niet jaarlijks gevaccineerd is!
En duim met me mee voor mijn spinnertjes...
Doe het voor Angel en Satine...

En de andere schattekes...




Nu vooral hopen dat hij het haalt...

1 opmerking:

melanie zei

Ik vind dit zo jammer, khoop met heel mijn hart dat de overige poesjes erdoor komen.
Poesjes loslaten is zo erg, gelukkig maakt de tijd die we met hen hebben kunnen doorbrengen heel veel goed.
Veel steun voor jullie en de poesjes