Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

donderdag 14 mei 2009

Kittens en katten, ze zijn aparte dieren



Figaro gaat niet goed!


Ik heb de diagnose ondertussen gekregen en ben er nog niet goed van.
Hij heeft een plaveiselcelcarcinoom in zijn mondje.
Dit betekent een erge kwaadaardige tumor waar niets tegen te beginnen valt.
Is erg agressief en geen enkele behandeling is mogelijk...
We zijn nu dus echt aan zijn 9de leventje toe...
Figaro,
Ik kan je niet missen maar als het voor jou genoeg geweest is hier, dan laat ik je met liefde los...
Ik hou zoveel van je!
Je bent niet gewoon een katje, jij bent mijn wondertje op pootjes...
Jij beslist mijn liefje...
Ik stap met je mee, wanneer en waarheen jij gaat en je blijft voor altijd in mijn hart.
Jij blijft mijn grote schat...
Wil ook even mijn kattenvriendje bedanken voor de steun, het begrip en het vele luisteren!
Merci, het doet zo goed dat jij er bent...

De kleintjes , Mickie en Minnie stellen het super!
Het zijn echte lieve kleine kittens.
Ze spelen en rennen en doen zo zot als kittens moeten doen!
En dan vallen ze uitgeteld tegen elkaar aan in slaap.








Sinds dinsdagavond nog 2 kleine prutsen erbij.
Noodtelefoon vanuit het Gentse, of er plaats was voor 5 katjes?
5 vond ik, gezien de situatie hier en mijn Figarootje wat veel dus het werden er 2.
2 kleine muisjes...
Amper 3 weekjes oud, nog geen 300 gram zwaar.
Vlooitjes en een etteroogje en verweesd...

Fee...


Mirco...
Ondertussen zijn we 2 dagjes verder.
Het zijn superkleine liefjes!!
Ze drinken en slapen lekker tegen elkaar en hun knuffelmama aan.
Oogjes zijn bijna helemaal proper, vlooitjes zijn verdwenen!
Nu vooral groeien en dan straks een eigen mooie thuis vinden...

Ik sluit af, jullie horen me binnenkort weer.

Nu wil ik genieten van elke minuut
met mijn allerliefste kater...





Groetjes,
Chantal

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Chantal, ik volg al efkes Figaro, vooral hij doet me denken aan mn Roschie, die is precies dezelfde rosse kater, en wat ik nu juist lees bezorg me wel koude rillingen.Ik hoop echt dat die lieve schat niet veel pijn heeft en hij toch nog een tijdje van jullie liefde mag genieten.
Ook voor jullie inzet van die arme verwaarloosde kittens heb ik bewondering. Vorig jaar heb ik Roschie ook efkes met de zuigfles moeten grootbrengen samen met zn zusje.
Ik kom regelmatig nog eens langs hoor
Groetjes,
Veertje

Tamino zei

dag Veertje,
Figaro krijgt alle medicatie die we kunnen geven.
vanavond was hij aan het spinnen en rekte zich even uit aan de krabpaal.
tot binnenkort!

Emma H. zei

Hey,
Mijn vriendin ging normaal gezien vandaag een kitten krijgen die ons beloofd was. Maar toen we er vandaag omgingen zei de vrouw ons dat ze ze als allemaal had weggegeven, hoewel ze een specifieke kitten aan ONS beloofd had. Mijn vriendin wil echt al heel haar leven een kat en ik moet zeggen dat ik nog NOOIT iemand zo ongelukkig heb gezien.
Ik ben direct beginnen zoeken achter een alternatief en kwam op jouw pagina terecht. Minnie lijkt echt sprekend op het katje dat ze wou.
Mijn vraag is of het mogelijk is om haar te reserveren? Hoe lang zou het nog duren voor ze mee naar haar huis zou mogen en waar woont u precies?

Ik heb gezocht naar je email adres maar vond het niet dus kunt u aub mij emailen?
Clingfoil@hotmail.com
Alvast bedankt! Ik hoop dat ik ooit ook achtergelaten kittens zou kunnen opvangen :)