Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

maandag 28 december 2009

Eenzame Rudolf...



Kleine Rudolf geniet van knuffels!

Het weekend vloog voorbij!
En plots wordt het heel erg stil in de kittenopvang...
Zoveel adopties, zoveel gelukkige kleintjes!
En mijn mooiste kerstdroom werd vanmiddag waar!
Vorige week, net voor kerst vertrok kleine Mona.
Ondertussen gaat het super met onze kleine pruts.
Gisteren kwamen mensen kijken naar Bailey.
Gewoon kijken dacht ik, en erna beslissen.
Maar nee, Bailey mocht meteen mee!
En mijn kleine bangerik, hij lag 's avonds al zachtjes te spinnen.
Ik mis hem heel erg, zie de angst in zijn oogjes toen ik hem oppakte.
Maar ik weet ook, hij wordt geliefd, hij krijgt alle kans om te wennen.
En ik duim voor hem dat het lukt.

Vandaag vertrokken mama May-Lin en haar baby Nini!
Ik ben superblij dat deze 2 schatten voor altijd samen mogen zijn!
En als ik naar May-Lin keek, dan kreeg ik kriebels van plezier om haar evolutie!
Hoe zielig en triest was ze toen ze op 26 oktober in de kittenopvang kwam.
Hoe ellendig en vol pijn...
Wat heeft ze allemaal moeten doorstaan.
Maar hoe vrolijk en gelukkig is ze de laatste weken!
Het is gewoon zalig om te zien...


En kleine Nini, ze is een dotje!
Ze woog een kleine 300 gram toen ze in de opvang kwam.
Vandaag woog ze 1180 grammetjes!

Super hé!
En het is gewoon zo, waar mama is is Nini en omgekeerd.
Vanavond al een eerste smsje gehad, Nini verkent de kerstboom.
Als dat maar goed komt...


Ondertussen ligt kleine Rudolf al de hele middag op schoot of loopt hij me overal achterna.
Hij zoekt Nini toch wel een beetje heb ik de indruk.
Maar hij komt tot rust als hij zachtjes sabbelend bij mij op schoot in slaap valt.


Straks kan ook hij naar zijn eigen thuis toe...
Sinds vorige week verblijft Rafke ook in de kittenopvang!
Hij is een pikzwarte lieve kater.

Rafke is nu zo'n 9 maandjes oud en verblijft al sinds hij 9 weekjes was in het asiel...





Triest toch!
Hij had nu een schimmelinfectie op zijn neusje opgelopen, niets ergs maar in het asiel tussen alle andere katten is zoiets wel vervelend.
Daarom kwam hij nu naar de kittenopvang toe (gelukkig hadden we plek voor hem).
En wat geniet deze knaap van alle aandacht en warmte die hij in zijn opvanggezin krijgt!
Hij weet niet waar hij het heeft.
Hij spint en kroelt, enig om te zien.
Zijn schimmelinfectie is ondertussen aan de beterhand en binnenkort is dit helemaal van de kaart.
We wensen deze knaap een mooie thuis toe want we brengen hem liever niet terug naar het asiel nu hij de warmte van een echt gezin mag ervaren!
Wie wil deze lieve jongen een mooie toekomst geven?
En onze eigen Whoopie is duidelijk weer beter!
Oef!
Lieve knuffels van alle spinnertjes!
Slaap lekker en een warme zoen voor mijn adoptieschatjes!

Geen opmerkingen: