Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

woensdag 16 december 2009

Kerstmarkt!

Zondag 13 december 2009...
Onze eerste kerstmarkt als deel van het asiel.
We wisten niet goed wat we konden verwachten, de zenuwen hoog gespannen.
Wie zou er komen?
Zouden we genoeg centjes ophalen om volgend jaar enkele blikken poedermelk voor de flessertjes te kopen?
Want dit was ons doel!
2010 kunnen starten met enkele blikken KMR poedermelk voor de hele kleintjes.
Dit is één van de beste babyvoedingen voor flessenkatjes maar ongelooflijk duur.
En ja hoor!
Onze kerstboom werd vol enthousiasme leeggeplukt!
Nog een 5 tal figuurtjes bleven over...
Dit betekent alvast een mooie start voor onze babykatjes van 2010!
Ook de anders spulletjes verkochten, de kerststukjes met hyacinten roken heerlijk zoet en wisselden al gauw van eigenaar.
De nieuwe zachte mandjes, die slapen zo heerlijk.
Onze zelfgebakken cake en wafeltjes vlogen de deur uit!
Ze waren inderdaad gewoon superlekker!!
Geert en Petra, jullie kunnen het!!
We kijken tevreden terug op een vermoeiende maar toffe dag!
We ontmoetten heel wat oude bekenden en heel wat nieuwe mensen leerden de kittenopvang kennen.
Dank iedereen!
De kerstmarkt bracht een nettosucces van bijna 200 euro op voor de allerkleinsten.
Deze centjes zullen met heel veel zorg besteed worden!
Hou de blog in het oog want binnenkort een fotoreportage van de kerstmarkt...
Ten huize Tamino blijft het gezellig druk.
Rudolf en Mona groeien en beginnen nu lekker wollige speelvogeltjes te worden.
Kleine Jane is een grappige mieke die morgen onze thuis verlaat.
Het zal vreemd aandoen als mijn zorgenkitten onze thuis verlaat.
Ze heeft iets speciaals over zich, deze kleine meid.
En lieve mooie Twinkie met haar pinkelende oogjes, zij ging zaterdag met een klein hartje haar eigen toekomst tegemoet.
Maar ze werd met open armen ontvangen, met zoveel liefde omarmd, met zoveel begrip in haar nieuwe gezinnetje opgenomen.
Een schitterende adoptie van ons klein bang muisje.
En zie, tranen rolden over mijn wangen toen ik een paar dagen later mijn mailbox opende!
Alleen al de titel van de mail : "Twinkie Little Star"...
Ze durft te spelen, ze eet en ze durft vertrouwen toelaten, een mooie start!
En ik voel, dit zit goed voor mijn liefje!
Vandaag een lastige dag voor mijn mama katteke!
May-Lin werd vandaag gesteriliseerd.
Ze bleef sukkelen met een baarmoederontsteking.
Ze keeg al 12 dagen antibioticum maar we wisten dat dit de infectie enkle onderdrukte, niet genas.
Sterilisatie langer uitstellen zou haar leven in gevaar brengen, giftige stoffen kwamen langzaam vrij in haar bloedbaan en zouden langzaam haar lichaam vergiftigen, de antibioticum vertraagden dit proces, stabeliseerden de infectie maar konden het niet winnen.
Dus vandaag operatie, zelfs al hadden we het liever uitgesteld voor haar bekken.
Met een klein bang hartje liet ik haar bij onze dierenarts achter, ik weet wel dat ik vol vertrouwen mag zijn, toch blijft het altijd een narcose...
Dus ikke dolblij toen ik hoorde dat alles goed verlopen was!
Jippie!!
De baarmoeder erg ontstoken maar gelukkig vlot verwijderd.
Ook haar tandjes werden nagezien, 2 hoektandjes werden tijdens het ongeluk uitgeslagen maar de wortel zat nog in haar mondje.
Op termijn zou dit zeker problemen geven, dus werd ook dit grondig nagezien.
En nu, nu ligt ze stilletjes te rusten in het mandje van de krabpaal.
Ze spint als ik haar aai, ze is alert maar stil.
Mijn kleine lieve schat!
Ik hoop dat het ergste nu voorbij is en ik wens haar een prachtige toekomst toe!
Hoe mooi zou het zijn als mama May-Lin met kerst een eigen thuis zou hebben...
Met haar Nini...??
En vanavond laat werd mijn dag helemaal goed gemaakt!
Mijn schatteke, klein Bobientje kwam even op bezoek!
Ze ging haar 2de vaccintje halen en kwam even bij ons langs.
Zalig!!
Ze herkende het nog helemaal en genoot van rondcrossen.
Gewoon super om haar terug te zien!
Tot gauw,
Chantal

Geen opmerkingen: