Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

zaterdag 21 februari 2009

Tamino en Pistache, bange uurtjes!

Gisteren een nare dag voor mijn 2 lieverdjes!


En een lange dag voor ons!


Tamino en Pistache,

Op naar de dierenarts voor hun tandverzorging.
Het wordt lang afwachten en duimen dat alles goedgaat.
Gelukkig, om 14 uur mag ik ze ophalen.


Tamino heeft de verdoving goed doorstaan.
Hij blijft toch een risicokatje wat narcose en nuchter zijn betreft.
Gezien zijn voorgeschiedenis van coma katje blijft het altijd vingers kruisen!


Maar gelukkig,
alles is vlot verlopen.
Zijn losstaande hoektand is verwijderd en zijn andere tandjes zijn schoon.
Toch blijft hij nog uren slap en slaperig.
Op schoot liggen of tegen een stoel aanleunen lukken nog net.





Lieve Fluzemuus komt troost bieden.


Pistache lijkt er sneller bovenop, hoewel bij hem alle tandjes getrokken zijn, op zijn hoektanden na.





Hij heeft ook een bloedafname gehad, is hertest op leucose en kattenaids, gelukkig beide negatief!
Joepie!


Vandaag zien ze er allebei weer stukken beter uit!


Nu nog een paar dagen antibioticum geven en dan is het grootste leed alweer geleden.



Dus is het een gezellig kattenweekend!
Lekker warm op de chauffage of in het winterzonnetje voor het raam...

















Jullie zijn misschien benieuwd naar onze kleinste Farinelli?
Hij doet het heel erg goed!
Loopt al flinke periodes rond maar gaat ook nog regelmatig rusten.
Hij vindt krabpalen, speeltjes en onze schoot schitterend.
De andere katten, das voorlopig nog wat minder.
Maar ben overtuigd, met tijd en geduld komt dit best ok!
Pitou miauwt, ik ontdek dat het alweer 19 uur voorbij is.
Je kunt de klok erop gelijk zetten, op mijn spinners.
Dus, eten geven en dan een aperootje voor ons!
Prettig weekend,
Chantal en de kattenbende!

2 opmerkingen:

veertje zei

Tamino, ik kom dagelijks eens kijken naar je wedervaren met de katjes, ik leef met je mee hoe je je inzet voor al die katjes!! Ikzelf heb ook ons Pluchke in het asiel van Oostende gehaald, we hadden toen al een kat(er) Betty die ook aangezworven kwam,later kwam dan nog ons Roschie erbij, een kitten van een zwerfkat die er teveel was en dan hebben we nog Tygro geadopteerd uit een asiel van St Truiden. Dus ik ben ook een echte kattenmadam die echt van haar katten geniet, maar hoe jij je inzet om die kleine hulpeloze wezentjes een gelukkig katteleventje te bezorgen, dat verdiend echt wel en dikke pluim !!

ramona zei

hallo vind super wat je doet zelf heb ik vorig jaar een nest van 6 kittens opgevangen de buur van ee nvriendin wou ze doodgooien toen ze al paar weken oud waren ik kon dat ni over mijn hart krijgen en haalde ze op en gaf ze de fles tot ze groot genoeg waren en daarna zocht ik gezinnen die een kitten wilden .
dikke pluim ik kom zeker nog piepen