Kittenopvang Tamino : Wie zijn we en wat doen we?

Zorg voor kittens en de zwaksten onder de volwassen katten.

De katjes verblijven niet in het asiel maar worden ondergebracht in onze opvanggezinnen, tot ze groot en sterk genoeg zijn om geadopteerd te worden.

Opvang in gezinnen biedt een ongelofelijke meerwaarde voor deze kleine katjes!

De kleintjes groeien op in een warme en huiselijke sfeer, zonder stress, zonder tralies.

Op de leeftijd van minstens 9 weken, na vaccinatie en controle bij één van onze vaste dierenartsen worden de kleintjes uitgewuifd door hun opvanggezin en mogen ze hun valiesje uitpakken in hun definitieve adoptiegezinnetje.

Kittenopvang Tamino biedt elk katje de best mogelijke start voor een lang en gelukkig kattenleventje!

Onze pagina's :

Voorstelling van onze werking
Thuis gezocht voor onze opvangkatjes
Adoptienieuws
Onze regenboog
Verhalen uit de kittenopvang
Laatste kittenopvangnieuws
Onze opvanggezinnen stellen zich voor
Een katje in huis : praktische info

Links

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

Volg hieronder de verhalen uit de kittenopvang

woensdag 6 oktober 2010

Werelddierendag




4 oktober, wereld dierendag!

Een dag om extra stil te staan bij alle dieren, om hen extra te verwennen of om te helpen hun leed te verzachten.
In de kittenopvang een dag met extra lekkere hapjes, veel snoepjes en nieuwe speeltjes voor onze opvangertjes.








Een dag waarop ik ook mijmer en stilsta bij alle kleintjes die de afgelopen jaren bij ons verbleven, over zoveel kleine bubbeltjes die verlaten en eenzaam gevonden werden en naar kittenopvang Tamino gebracht werden.


Ik ben dankbaar en blij voor elk kitten die een mooi en gelukkig kattenleventje heeft, dankzij jullie adoptanten en dankzij alle opvangmama's en-papa's die de kleinste hummeltjes met zoveel liefde omringen.


En heel wat hummeltjes danken hun leventje ook aan het diervriendelijke beleid van het dierenasiel Blauwe kruis van de kust te Oostende waar voor elk piepkleintje naar de kittenopvang gebeld wordt en altijd weer met man en macht gezocht wordt naar kansen om elk dier een toekomst te bieden!
Ik knuffel de mini's die nu in de opvang zijn en wens hen een droomthuis toe! Ieder van hen heeft zijn eigen verhaal, zijn eigen verleden maar allemaal verdienen ze een eigen thuis, een eigen toekomst!
Mijn kleine Linde die gevonden werd in het hoge gras, achtergelaten, alleen, te klein om voor zichzelf te zorgen. Nu is ze een schoonheid met een fijn stemmetje en damesmaniertjes die vol spanning wacht op een eigen thuis!



Mijn kleine Lukkie die samen met zijn broertje gevonden werd onder een dikke struik, doodsbang was hij toen.
En wat een vooruitgang heeft hij al gemaakt in het vertrouwen van mensen.
Straks heeft hij zijn eigen liefdevolle thuis!
Een thuis bij mensen die hem alle liefde en tijd geven die hij nodig heeft!

Knuffel Zorro die toevallig gevonden werd aan een school, vol vlooitjes maar zo lief!
Hij leeft gewoon om te knuffelen, hij zou bijna in je kruipen, zoveel liefde en warmte heeft hij nodig.
Zorro wensen we een thuis toe waar hij veel aandacht en warmte krijgt of waar hij nog een speelkameraadje heeft. Een hele dag alleen, das niks voor hem!
Onze mooie, fijne dame!
Fientje was ziek toen ze in de opvang kwam, ze knapte niet op in het asiel, integendeel, leven hoefde er niet meer voor haar.
Broodmager, ontredderd, ziek en bang kwam ze na overleg naar de kittenopvang.
Langzaam knapte ze op en nu geniet ze hel erg van haar kattenleventje! Ze is gek op knuffels, ligt graag op schoot en is een prachtdame! Nu nog een eigen thuis voor haar!!


Baloutje met zijn grote liesbreuk, een schatje!
We zijn vol zorgen voor dit kleintje die straks een zware operatie moet ondergaan, we weten nu nog niet hoe we dit zullen bolwerken maar hij verdient zijn levenskans.
Hij is zo speels, zo gelukkig!
En wij, ons hart krimpt ineen als we de grote breuk zien en beseffen wat een weg hij nog moet gaan.

Ons wondertje Boumie! Nog steeds krijg ik tranen in mijn ogen als ik hem zie, nog steeds besef ik wat een wonder het is dat ik dit kleintje in mijn armen mag houden. Hij kroop echt door het oog van de naald.

Het kostte ons nachten en dagen vol zorgen en handenvol geld maar als hij spinnend zijn natte neusje in mijn hand duwt en vol vertrouwen naar me kijkt, dan weet ik.

Ze zijn het gewoon waard, onze kleintjes!

Lees ook het verhaal van Felix en Felien bij : kittenopvangnieuws

Geen opmerkingen: